Domowy cukier z wanilią - czy to się opłaca?

10 paź 2014

Lubię czasami coś upiec. Lubię, aby było smacznie i z dobrych składników. Cukier wanilinowy do mnie nie przemawia, ale zapach wanilii uwielbiam od zawsze. W sklepie chwyciłam za torebkę cukru z prawdziwą wanilią. W opakowaniu 10g, a cena ok 2.60 zł. Szybka kalkulacja i wychodzi, że za kilogram płacimy 260 zł. 260 zł za kilogram cukru! Wiem, że prawdziwa wanilia tania nie jest, ale...ale można przecież mieć dużo taniej cukier z prawdziwą wanilią. Na tym samym dziele odszukałam laskę wanilii - koszt ok 13 zł. Do tego trzeba doliczyć drobny cukier. Jedna laska wanilii wystarczy na ok 0,5 kg cukru (0,5 kg drobnego cukru ok. 2 zł). Cena kilograma domowego cukru z wanilią to ok 30 zł. Różnica na kilogramie bagatela 230 zł. Jednak odpowiedź na pytanie czy to się opłaca nie jest taka prosta. Mając w domu tyle cukru z wanilią będziemy zapewne używać go więcej i częściej niż gdybyśmy kupowały w torebeczkach po 10g. Mimo wszystko dla mnie odpowiedź brzmi TAK:)

PRZEPIS NA CUKIER Z WANILIĄ:


0,5 kg drobnego cukru 
1 laska wanilii


Rozcinamy wanilię i wyciągamy ziarenka. Mieszamy je z cukrem. Następnie laskę tniemy na 3 części i także wkładamy do środka. Zamykamy i po 2 tygodniach gotowe.

Jeśli zadbamy o ładny słoiczek taki domowy cukier z wanilią będzie świetnym upominkiem!







-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Macie podobne patenty?

Jeśli podoba Ci się ten wpis podziel się nim i/lub śledź mnie, aby być na bieżąco. Image Map

28 komentarzy:

  1. Normalnie bym na to nie wpadła! Jesteś genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się ten pomysł podoba :) Chyba sama zmajstruje taki cukier :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe patenty na oliwy smakowe, które zagościły na moim blogu: bo taniej, smaczniej. Jak zobaczyłam, co olej z bazylią i czosnkiem znanej firmy ma w sobie (więcej wzmacniaczy smaku, niż samej bazylii i czosnku), to stwierdziłam, że dla samego zdrowia lepiej zrobić taki olej samemu. Poza tym robię domowe mieszanki ziołowe, bo te gotowe często raczą nas solą i chemią. Czasem też domowe muesli, żeby mieć więcej suszonych owocków :) cenowo zazwyczaj się opłaca, aż tak dokładnie nie sprawdzałam, ale nieraz "na oko" widać, że ktoś za samo pomieszanie np. ziół dolicza sobie jak za złoto, jakby nie wiem czego dokonał. Cena z kosmosu, a wartości żadnej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł! A zdjęcia przepiękne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam już kiedyś jak przywiozłam sobie prawdziwą wanilię z Barcelony :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj robiłam tak samo sprawdza się :) rewelacyjny pomysł.....koniecznie zaglądnij na tą stronę i cena zwala z nóg w porównaniu wanilii :) to jest mój ulubiony sklep przyprawowy polecam http://www.digesta.com.pl/szukaj?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=wanilia&submit_search .....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia, oglądało się je tak jak byś wcale nie pisała o cukrze tylko przedstawiała słodką opowieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach, posłodzić sobie kawę takim cukrem... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przy takiej cenie wanilii tylko produkować cukier waniliowy!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z oliwami świetny pomysł. Myślę, że może być pyszna, szczególnie, że czasami jemy sam makaron z oliwą i parmezanem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Majstruj, a przy okazji można obdarować kogoś kto lubi piec.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hehe...a zastanawiałam się czy pisać o tym bo wydawało mi się to takie banalne:) Fajnie, że dla kogoś to coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  13. Używam tylko robionego w ten sposób, a ceny nigdy nie analizowałam i nie zdawałam sobie sprawy z tej przebitki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Okazuje się, że kupując np. w sklepie o którym napisała Marta Borowska różnica będzie jeszcze większa. Coś czuję, że zamówię i będzie fajny upominek dla koleżanek na święta:)

    OdpowiedzUsuń
  15. No to dodatkowe urozmaicenie smaku się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cukru jeszcze nie robiłam, ale miesiąc temu dostałam dwie organiczne laski i zalałam je wódeczką - teraz jest idealny ekstrakt z wanilii do ciast i ciasteczek ;) Oliwy smakowe też super pomysł. U mnie się sprawdziły jako prezent dla mamy i teściowej na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na te dwie laski wanilii dałam 0,5l wódki. Ale im więcej lasek tym intensywniejsze. Po miesiącu lezakowania w ciemnym miejscu ekstrakt jest gotowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Opłaca się! :) Domowy cukier waniliowy robię już od kilku dobrych lat i nie zamierzam przestać :) Robię też, jak Domini, oliwy smakowe, a także klarowane masło.

    OdpowiedzUsuń
  19. A sprawdzałaś może samodzielne klarowanie masła wychodzi korzystniej niż kupowanie go?
    Ciekawa jestem!

    OdpowiedzUsuń
  20. Z wanilią jeszcze nie robiłam, ale za to zrobiłam z płatkami dzikiej róży - zapach obłędny. A laski wanilii w dobrej cenie będą przed świętami w Lidlu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dobrze wiedzieć! A powiedz mi do czego używasz cukru z płatkami róży?

    OdpowiedzUsuń
  22. Do herbaty i muffinek, a zdarzyło się dodać do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Widzę ,że pomysł na smakowe i zapachowe cukry wzrasta w społeczeństwie hi hi :) Ja robiłam swój cukier z lawendą i przyznam ,że odkąd mam lawendę w ogrodzie i ten cukier, zapach lawendy mnie nie opuszcza :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przyznam, że tak jak cukier różany tak i lawendowy jest dla mnie zaskoczeniem. Do czego najczęściej go używasz?

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Każdy komentarz napędza do działania i dodaje skrzydeł. Właśnie Twój głos chcę usłyszeć!