DIY: farba tablicowa - przepis

22 sie 2014

Image Map
farba tablicowa, tablica, diy, zrób to sam
Dzisiaj zamiast 3 pomysłów na weekendowe DIY mam dla Was tylko jeden, ale za to przygotowany przeze mnie. Farba tablicowa to temat we wnętrzach ( i nie tylko) powielany od dłuższego czasu. Sama jednak do tej pory z nią nie eksperymentowałam. Szczerze to odstrasza mnie jej cena, a ja lubię tanie rozwiązania:) Stąd dzisiejszy wpis z przepisem w którym wykorzystacie rzeczy, które już macie w domu! 

POTRZEBNE SKŁADNIKI


farba tablicowa,DIY, przepis


FARBA LATEKSOWA
FUGA


Dodatkowo do wykonania tablicy będziecie potrzebować:

DESKI
GĄBKI
"MIESZADŁA"

PAPIERU ŚCIERNEGO


JAK ZROBIĆ FARBĘ TABLICOWĄ?

Wystarczy wymieszać farbę lateksową z fugą. Ja użyłam 2 łyżeczek fugi na ok 150 ml farby - nie musicie się jednak ściśle trzymać tych proporcji.


Po wymieszaniu będzie wyglądać mniej więcej tak:


MALOWANIE TABLICY

Do pomalowania deseczki użyłam zwykłej czystej gąbki. Farbę nakładałam dość grubą warstwą.





Na koniec należy zmatowić tablicę drobnym papierem ściernym. Teraz pozostaje tylko rysować:)






Ja na dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na farbę tablicową, a wczoraj u Natalii z jest-rudo znalazłam wpis z fajnym DIY na tablicę motywacyjną!:)
---------------------------------------------------------------------------------------------

Ogłoszenie:)

Wymyśliłam sobie, że chciałabym dać Wam jeszcze więcej z siebie. Z tego powodu planuję stworzyć newsletter w którym zawrę najświeższe informacje blogowe, dodatkowe porady z aktualnie trwającego cyklu "edukacyjnego" (tylko dla subskrybentów) oraz prezenty. Co Wy na to? Ciekawa jestem czy taka forma komunikacji Was interesuje.

Kwestii częstotliwości jeszcze nie ustaliłam, lecz nie będzie większa niż raz na 2 tygodnie.

Zainteresowani mogą zapisać za pomocą formularza na pasku bocznym.

Ściskam!
Karolina

Jeśli podoba Ci się ten wpis podziel się nim i/lub śledź mnie, aby być na bieżąco.



37 komentarzy:

  1. super nie wiedziałam że można zrobić ją samemu

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł, do tej pory byłam święcie przekonana, że farbę tablicową trzeba kupić w sklepie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to cudnie, że zmieniłam to przekonanie - teraz nic tylko zrobić:)

      Usuń
  3. Ale fajnie Zosia wszędzie maluje a tak może to robić (mam nadzieje) w jednym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gniewcio pokochał tablicę. Jak brałam kredę na spacer to rysowanie na chodniku szybko mu się nudziło, a przy tablicy lubi siedzieć:)

      Usuń
  4. swietny post, napewno skorzystam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś zdziałasz nie wstydź się pochwalić!

      Usuń
  5. Dzięki za przepis! Może i ja się wreszcie skuszę, tym bardziej, że jakiś czas temu u Sandrynki też widziałam przepis - trochę inny - na farbę tablicową.
    Co by tu pomalować, hmm... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj skuś się skuś bo jak Ty coś zmalujesz to cuda same wychodzą!:)

      Usuń
  6. No to mnie zaskoczyłaś!! Uwielbiam farbę tablicowa i mam na nią masę pomysłów, ale właśnie ta cena odstrasza.... dzięki wielkie, muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dwa dni temu szukałam domowego przepisu na tablicówkę i znalazłam taki z użyciem farby akrylowej i sody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ciekawie, chodzi pewnie o to, aby dodać do farbie delikatnej struktury. Wypróbowałaś już może tę wersję?

      Usuń
    2. No własnie jeszcze nie bo na razie nie mam farby ;p

      Usuń
  8. Cieszę się, że dzięki Uli trafiłam na Twój blog. Czegoś takiego właśnie szukałam w blogosferze. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja z farbami w ogóle póki co nie eksperymentowalam, jednak dobrze wiedzieć na przyszłość, że zrobienie takiej farby nie jest trudne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wręcz banalne i za małe pieniądze można mieć fajną farbę do domowego DIY!:)

      Usuń
  10. super przydatny wpis :) farba tablicowa kusi mnie od zawsze, ale cena odstrasza :) cieszę się, że zdradziłaś ten przepis bo na pewno wykorzystam!
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie ogromnie jeśli jakiś mój wpis jest dla kogoś pomocny. Będzie super jak dasz znać po wypróbowaniu!

      Usuń
  11. Gniewcio? :)
    Świetny nie-kuchenny przepis, niedawno oglądałam właśnie te farby i faktycznie cena nie zachęca, ale czy ona będzie się nadawała na przykład na ściany w kuchni? Czy zmywa się gdy ją czyścisz z kredy? :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gniewcio, Gniewko czyli Gniewomir:)
      Jako bazy użyłam farby, którą kiedyś malowałam właśnie ścianę w kuchni. Ale czy się nada na ściany w kuchni? Myślę, że trzeba byłoby zrobić testy (np. pomalować jaką płytę i przez jakiś czas niech wisi tam gdzie miałaby być pomalowana ściana?). Na sucho schodzi większość kredy, na mokro cała. Tyle. że u mnie powierzchnia jest słabo wyszlifowana i dość nierówna, a to przy czyszczeniu ma znaczenie. Myślę, że gdyby dobrze wyszlifować byłoby jeszcze lepiej.

      Usuń
  12. a jaki to jest kolor tej farby? ciekawe jakby to wyglądało w połączeniu z taką typową czarną farbą, myślisz,że tak jak tablica? zastanawiam się nad czymś ,żeby mój syn miał, gdzie porysować;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z czarną farbą będzie wyglądać podobnie do tablicy jednak nie będzie to na pewno 1:1 z kupioną farbą tablicową. Przed większym projektem warto spróbować na czymś mniejszym. W kwestii farby, którą użyłam to nie jestem wstanie podać koloru, ponieważ do farby do kuchni i łazienek dodałam czarny pigment, bo nie mogłam znaleźć koloru, którego wtedy potrzebowałam.

      Usuń
  13. Cena farb tablicowych odstrasza! Dzięki za przepis na pewno spróbuję:) Fajny blog będę zaglądać.Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko z tego powodu nie zdecydowałam się na zakup, ale na DIY z farbą tablicową od dawna chodziło po głowie. Cieszę się, że będziesz częściej!:)

      Usuń
    2. Pozwoliłam się zainspirować:) Oczywiście udostępniłam link do twojego przepisu. Zapraszam tak wyszło:http://vanillaforhome.blogspot.com/2014/08/diy-tablicowe-w-sam-raz-na-weekend.html . Pozdrawiam, Kasia.

      Usuń
  14. Bardzo ciekawy pomysł! Od dawna planuję zrobić tablicę, ale nie wiedziałam, że farbę można przygotować samemu. Chyba się w końcu za to zabiorę. Dzięki za inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli coś zmalujesz, napisz - może pokażemy w pomyśle na weekendowe DIY?:)

      Usuń
  15. Super pomysł! :)
    Ale wyszła ona taka szara, a co zrobić żeby była czarna? :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba znaleźć czarną farbę:) Ja użyłam szarej.

      Usuń
  16. Świetny pomysł :) Zarówno ten z farbą tablicową jak i z newsletterem :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Rafał Piotrowski28 września 2014 09:53

    A kiedy ta farba mi się znudzi, można to po prostu zamalować, czy jest z tym jakiś problem?



    Też się nad tym zastanawiałem, ale nie mam wolnej ściany. Znalazłem folię tablicową, samoprzylepną, 7zł rolka. Okleiłem jedyne drzwi jakie mam (do łazienki) i działa.

    OdpowiedzUsuń
  18. W pierwszej kolejności proponują ją zeszlifować, ponieważ dodatek fugi nadaje jej delikatna strukturę.

    OdpowiedzUsuń
  19. ale genialne :D a ja widzisz zamiast sama zrobić, kupiłam puszkę farby do tablic.
    Uwielbiam je. Poza tabliczkami zarzuciłam to na słoiki i ogólnie-jakbym miała dodatkowy pokój,
    pewnie bym wszystkie ściany i meble tym wymalowała.
    Zapraszam do siebie na www.kolor-owanka.blogspot.com
    oraz na nowy blog www.kolorowanka-fit.blogspot.com :D może i moje posty ciebie zainspirują i odwiedzisz mnie nie raz ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Każdy komentarz napędza do działania i dodaje skrzydeł. Właśnie Twój głos chcę usłyszeć!