Jak schudnąć karmiąc piersią?

6 kwi 2014



Tym wpisem rozpoczynam cykl nie związany z wnętrzami, a rodzicielstwem. Na początek coś dla przyszłych i świeżo upieczonych mam. Zaznaczę, że dzielę się swoimi doświadczeniami oraz opiniami i nie mam aspiracji do udzielania rad:)

Celowo tytuł brzmi 'Schudnąć...", a nie "Odchudzać się...", ponieważ w okresie karmienia piersią nie jest wskazane stosowanie diet odchudzających. Prowadzą one często do niedoborów witamin i minerałów. Nie rzadko również liczne wyrzeczenia i uczucie głodu wprawiają nas w zły nastrój oraz mogą zaburzać czerpanie radości z macierzyństwa. Burzyć radość może jednak również odbicie w lustrze. Co więc robić? Sama prawie 2 lata temu zadałam sobie to pytanie. Oto wnioski do jakich doszłam i rezultaty jakie dzięki nim osiągnęłam.


Okres karmienia piersią to świetna okazja, aby wdrożyć zdrowe nawyki żywieniowe. Pozwolą stracić na wadze, ale również utrzymać ją po zakończeniu laktacji. Dodatkową i bardzo ważną motywacją (oprócz schudnięcia) jest dostarczenie naszemu maleństwu tego co najlepsze. Zapytasz jak schudnąć nie odchudzając się? To proste. Obliczyłam swoje zapotrzebowanie na kalorie i na BTW (białka, tłuszcze, węglowodany), a następnie jadłam tak, aby mieścić się w tych ramach. Nie ma potrzeby redukowania kalorii, ponieważ produkcja pokarmu i spacery ze szkrabem zbudują nam deficyt kaloryczny potrzebny do utraty wagi. Taka okazja prawdopodobnie szybko się nie powtórzy, więc szkoda ją zmarnować.

W takim sposobie odżywiania nie brakuje miejsca na małe słodkie przyjemności od czasu do czasu, ani na ulubione danie. Ma być rozsądnie, a nie restrykcyjnie. Przez okres karmienia piersią schudłam, wyrobiłam sobie odpowiednie nawyki i utrzymuję wagę już prawie dwa lata. Bez większych wyrzeczeń osiągnęłam wagę o ponad 10 kg mniejszą niż przed ciążą, dzięki czemu pozbyłam się nadwagi. Czego chcieć więcej? Może tylko, aby ktoś za nas liczył kalorie i wymyślał posiłki. Na to jednak też jest rada. Do liczenia kalorii stworzono wiele pomocnych narzędzi (o tym niebawem), a po pewnym zasie nie trzeba już tego robić. W kwestii wymyślania posiłków pomogę zamieszczając inspiracje jedzeniowe. Napiszę też o tym ile można schudnąć karmiąc piersią i jakie praktyczne rozwiązania mi w tym pomogły.

Ciekawa jestem też jakie doświadczenia w temacie mają inne mamy.

Do zobaczenia!
Karolina








Image Map

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad. Każdy komentarz napędza do działania i dodaje skrzydeł. Właśnie Twój głos chcę usłyszeć!