DIY: Jak zrobić pokrowiec na kanapę za 10 zł?

24 maj 2011

Już kilka razy wspomniałam, że szyję pokrowiec na kanapę. Oczywiście preferowany budżet na ten cel to równe  zero złotych. Mało realne, ale udało mi się zmieścić w ok 10 zł, z czego jestem ogromnie zadowolona. 

Już jakiś czas temu kupiłam w lumpeksie poszewkę na kołdrę w dużym rozmiarze. Pewnej nocy, jakiś miesiąc temu, ok 1:30 natchnęło mnie, aby się za to zabrać. Zrobiłam wykroje, a później przez resztę weekendu szyłam. Zapał  mi jednak szybko minął i wciąż nie wszystko jest wykończone. Mimo to postanowiłam Wam pokazać jak mi to wyszło. 

Jeśli czytałyście czego nie robić, gdy uczysz się szyć, to wiecie, że krawcowa ze mnie żadna. W związku z tym popełniłam mnóstwo błędów. Jednak jestem zadowolona i daję sobie taryfę ulgową, ponieważ to pierwszy mój taki projekt. Do wykonania pokrowca użyłam techniki opisanej TU. To nierozłączne uzupełnienie filmiku poniżej pozwalające zrozumieć szczegóły.

Największą satysfakcje mam z tego, że wydałam malutko, a nie muszę już patrzeć na obicie kanapy, którego mam dość od kilku lat. Brakuje jeszcze tylko poduszek. Na zdjęciu widać efekt, a jak chcecie zobaczyć jaką metamorfozę przeszła kanapa to zapraszam na krótki filmik:)




Jakość oczywiście słaba, ale czego można wymagać od telefonu i kiepskiego reżysera :P

Zobacz także:

Image Map

21 komentarzy:

  1. Prezentuje się całkiem nieźle, jeszcze kilka fajnych poduszek i będzie świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, duża zmiana. Teraz wygląda jak made in IKEA ;-)
    www.robie-bo-lubie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. nie kokietuj, nie badź taka skromna. Krawcowa z Ciebie całkiem dobra i jeszcze film telefonem nakręciła

    OdpowiedzUsuń
  4. Paulina - nad poduszkami już myślę.

    Aga - Tylko z daleka:)

    Balbina - mówisz tak bo nie widziałaś na żywo:))

    Dzięki za miłe słowa!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie powiedziałabym, że pod pokrowcem kryje się niefajna kanapa. Faktycznie jak z Ikei i wiesz co?
    Mam wrażenie, że całe wnętrze pojaśniało.
    Kiedy potrzebowałam poduszek przeszłam się po hurtowniach i sklepach z materiałami i za grosze skupiłam resztki materiałów po 2/3 metry i uszyłam jednokolorowe pokrowce na poduszki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastycznie:)
    Jestem pod wrażeniem. Uszyłaś coś tak dużego!

    Czy trudno jest zrobić wykrój? Może potrafiłabym zszyć kawałki materiału, ale właśnie zrobienie wykroju wydaje mi się być ogromnie trudne.

    Udana metamorfoza:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dubeltowa mama26 maja 2011 15:42

    świetnie wyszło! Jesteś zdolną i twórczą kobietką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. POLALA - dzięki za pomysł na poduszki. Kanapa była ciemna, więc teraz wydaje się lżejsza i rzeczywiście jest jakby jaśniej.

    Pony Flo. - z wykrojem nie było źle. Na jakimś zagranicznym blogu znalazłam bardzo prosty sposób i zdziwiłam się, że sama na to nie wpadłam. Jak znajdę link to Ci go podeślę.

    dubeltowa mama - dziękuję Ci serdecznie za te słowa!

    OdpowiedzUsuń
  9. Znalazłam link....trochę się naszukałam, bo nie zanotowałam sobie go nigdzie

    http://www.pinkandpolkadot.net/2008/08/laziest-slipcover-tutorial-ever.html

    Mam nadzieje, że będzie pomocny

    OdpowiedzUsuń
  10. Karolina wyszła Ci prawie nowa kanapa, ale jesteś pomysłowa i inspirujesz Kobietko :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za link Karolino. Zapisałam;)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny pokrowiec :)czy mogłabym Ciebie prosić o jakieś dodatkowe szczegóły(wskazówki)odnośnie szycia pokrowca?
    jestem na etapie przeprowadzki do nowego domu i mam tam niefajne(brzydkie)kanapy na ,które z chęcią uszyłabym pokrowce ale nie wiem jak się za to zabrać:)
    z góry dziękuje
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
  13. martar - zachęcam Cię do zajrzenia na tę stronę ----> http://www.pinkandpolkadot.net/2008/08/laziest-slipcover-tutorial-ever.html

    Ja korzystałam z porad tam zamieszczonych. Sama nie mam doświadczenia w szyciu więc uczyłam się w praktyce. Jeśli przejdziesz do czynów i będziesz miała pytania to chętnie pomogę w miarę możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, film jest prywatny. Czy można go ponownie udostępnić? :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm, wygląda dość interesująco ;)
    Idealne jak na kanapie pojawią się jakieś plamy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjny pomysł. Teraz sofa wygląda znacznie lepiej. Aż się zastanawiam czy na sofie skórzanej też taki pokrowiec dobrze by wyglądał :) Szyć bądź co bądź umiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda dobrze będzie, ale pewnie trzeba byłoby zastanowić się na d odpowiednim materiałem, aby się zbytnio na niej nie ślizgał?

      Usuń
  17. aldia z arcadii24 stycznia 2015 20:53

    Gratuluje Ci :) nieźle!

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad. Każdy komentarz napędza do działania i dodaje skrzydeł. Właśnie Twój głos chcę usłyszeć!